Als webwinkelier ken je vast deze situatie. Je hebt een webwinkel en al snel ontvang je enkele bestellingen van bekenden en van social media. Maar je wilt graag groeien. Je webshop promoten is dan een logische vervolgstap. Er moet wel budget voor zijn, voor niets gaat de zon op natuurlijk. Maar als je een specialist in de arm neemt levert dit veel meer geld op dan het kost. Bespreek met een specialist de mogelijkheden voor een goede campagne en overleg samen wat een reëel budget is.

Beheer van Google AdWords

Een goede adwords campagne levert je redelijk snel nieuwe klanten op, mits goed ingezet natuurlijk. De meeste bezoekers komen tegenwoordig via Google omdat ze daar hun zoekopdracht (koopintentie) invullen. Als jij daar bovenaan staat met een goede advertentie zul je merken dat je meer verkopen gaat realiseren. Bespreek periodiek met je specialist hoe het gaat en wat er verbeterd kan worden. Laat deze persoon ook je AdWords beheren zodat hij of zij regelmatig aanpassingen kan doen voor een zo hoog mogelijk rendement. Want als blijkt dat een bepaalde advertentie niet werkt dan is het niet slim om deze gewoon door te laten lopen. AdWords optimaliseren doe je het liefst minimaal één keer in de week.

Een specialist vinden

Hoe kom je aan een specialist en hoe weet je of deze goed werk levert? Allereerst kun je op de website van Google een lijst vinden van erkende AdWords bureaus. Vervolgens kun je beoordelingen van in aanmerking komende specialisten opzoeken. Als je eenmaal een Google Adwords specialist hebt gevonden kun je rustig vragen naar eerder behaalde resultaten. Immers, als iemand goed werk heeft geleverd zal hij daar trots op zijn en geen geheimen voor je hebben. Vraag referenties op en informeer naar de tevredenheid van huidige klanten. Op de website van Marketingfacts is een artikel te vinden waarin wordt uitgelegd waaraan je een goed bureau herkent en wat de signalen zijn om over te stappen.

Leave a Reply