Waar je vroeger je doelgroep moest bereiken via de krant en op advertentieborden, doe je dat tegenwoordig het beste door video content aan te bieden. Op Youtube kijken maandelijks ruim 1 miljard mensen naar 6 miljard uur video. En dat is best veel. Youtube adverteren is de manier om anno 2017 je doelgroep te bereiken. Bovendien is adverteren op Youtube een zeer effectieve manier van adverteren gebleken. Een specialist heb je hier echter wel voor nodig, zodat jouw campagne zeker succesvol zal zijn. Bedenk ook dat de specialist door Google gecertificeerd moet zijn, zodat ze zeker beschikken over alle nodige kennis en dit ook bewezen hebben door ervaring en training.

Verschillende mogelijkheden voor Youtube advertenties

Door heel goed inzicht te hebben in wie je doelgroep is, kun je, tegen relatief lage kosten, écht de mensen bereiken die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Mensen die klanten worden en je geld opleveren. Je kunt verschillende soorten video’s inzetten. Bijvoorbeeld een video die de kijker na 5 seconden kan wegklikken of een video die de kijker zelf kan kiezen. Advertenties op Youtube die interessant zijn voor de kijker worden regelmatig helemaal afgekeken. Hierom is het belangrijk dat je je doelgroep goed kent en de advertentie uitsluitend laat zien aan die groep mensen.

Gelijktijdige AdWords campagne

Om de kwaliteit van de algehele campagne te bevorderen, kun je het beste gelijktijdig een goede AdWords campagne opzetten. Dit is het begin van een goede campagne om je product of dienst effectief te promoten en te zorgen voor meer leads, omzet en groei. Laat dit vooral over aan een AdWords specialist, want die zal meer opleveren dan hij kost. De juiste targeting instellen is niet iets wat je als onervaren Google AdWords gebruiker zo even doet. Remarketing is ook een belangrijk onderdeel van zo’n campagne. Hiermee benader je mensen die eerder je website hebben bezocht maar niet tot aankoop zijn overgegaan.

Leave a Reply